Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 180 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.07 vteřin. 
Stabilizační systémy osobních automobilů
Odehnal, Jakub ; Vopařil, Jan (oponent) ; Kučera, Pavel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce popisuje základní stabilizační systémy osobních automobilů. Tyto systémy zasahují do řízení vozidla a zvyšují tak bezpečnost silničního provozu. Hlavními systémy, které tato práce popisuje, jsou ABS, ASR a ESP. Dále jsou zde shrnuty některé přidružené asistenční systémy. V závěru této práce je také pohled na jednotlivé automobilky a jejich přístup k stabilizaci vozidel.
Přilnavosti asfaltových pojiv ke kamenivu
Vlk, Petr ; Hýzl, Petr (oponent) ; Varaus, Michal (vedoucí práce)
V roce 2005 [1] byla představena revidovaná evropská norma 12697-11, která nabízí výběr ze tří odlišných metod zkoušení přilnavosti asfaltového pojiva na kamenivu. Statická metoda popsaná v části B má několik podobností s neplatnou švýcarskou normou pro stanovení afinity mezi asfaltem a kamenivem [2] a českou normou pro přilnavosti asfaltových pojiv ke kamenivu ČSN 73 6161 [3]. Výsledkem této práce je porovnání statické metody uvedené v [3] a návrhu Švýcarského výzkumného projektu [4] o afinitě, který byl představen v říjnu 2010 na zasedání evropského výboru pro normalizaci (CEN) technické komise TC 227 pracovní skupiny WG1 v Oslu, se současnou revizí evropské normy 12697-11: 2005.
Problematika znalecké analýzy jízdy a brzdění vozidla v obecném prostorovém oblouku při rychlostech vyšších než 50 km/h
Panáček, Vladimír ; Šachl, Jindřich (oponent) ; Drahotský, Ivo (oponent) ; Vémola, Aleš (vedoucí práce)
Současný aparát pro technickou analýzu silničních nehod neobsahuje žádné ucelené informace, doporučení či postupy, jakým způsobem komplexně vyřešit analýzu silniční nehody za účasti vozidla vybaveného stabilizačním systémem jízdní dynamiky. Problémem při vyšetřování pohybu vozidla v oblouku je neznalost míry ovlivnění jízdní dynamiky vozidla zásahem elektronického stabilizačního systému. Některé počítačové simulační programy používané při analýze silničních nehod sice umožňují zohlednit modelovaný pohyb vozidla s vlivem stabilizačního systému ve zkoumaném ději, ale není znalecké oblasti známo, jaké parametry je třeba ve vytvořených numerických modelech stabilizačního systému v počítačovém programu zadat. Proto dizertační práce vyšetřuje problematiku znalecké analýzy jízdy a brzdění vozidla v obecném prostorovém oblouku při rychlostech vyšších než 50 km/h při současném zkoumání vlivu elektronického stabilizačního systému podvozku na jízdní dynamiku vozidla. Zpracování práce se nejprve věnuje jednak řešením vycházejícím z klasických analytických metod, dále pak experimentálním měřením v reálných podmínkách na zkušebních polygonech a závěrem také využitím počítačových simulačních programů ve znalecké praxi. Nicméně je však třeba si uvědomit, že žádný počítačový simulační program není stoprocentním jednoznačným řešitelem a nestačí pouze vygenerovat počítačovou simulaci, ale je nezbytné technicky posoudit a zdůvodnit takovýmto způsobem získané výsledky. Pro práci analytika silničních nehod je nezbytné znát míru vlivu elektronických stabilizačních systémů vozidla na jeho pohyb. Dizertační práce vyšetřila vzájemný vztah mezi mezní rychlostí vozidla v oblouku stanovenou analytickým výpočtem a experimentálně zjištěnou rychlostí vozidla v oblouku měřením parametrů jízdní dynamiky vozidla vybaveného elektronickým stabilizačním systémem. Jízdními experimenty byl zjištěn a kvantifikován vliv vybraných elektronických stabilizačních systémů podvozku na pohyb vozidla ve vyšetřovaném ději v oblouku. Závěrem práce byly nalezeny vstupní hodnoty podstatných veličin výpočtových modelů ESP simulačních programů odpovídající výsledkům experimentálních měření v definovaných obloucích u vozidel vybavených elektronickými stabilizačními systémy. Výsledky této práce mohou být využity jak při znalecké tak i pedagogické činnosti.
Vliv okamžité hmotnosti vozidel na jejich brzdnou dráhu
Motl, Jakub ; Ptáček,, Petr (oponent) ; Vémola, Aleš (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá analýzou problematiky brzdění vozidel, a to zejména těžkých užitkových vozidel, s ohledem na jejich okamžitou hmotnost. Uvádí přehled a rozdělení brzdových systémů a funkci brzd včetně schéma a popisu. Jsou zde také představeny některé systémy pro zlepšení jízdních vlastností automobilů. Dále se práce zabývá možnostmi zkoušení brzd, měření brzdné dráhy a brzdného zpomalení, a to jak na zkušebnách brzd tak i jízdními zkouškami, včetně popisu jednotlivých metod a zařízení. Jsou zde uvedeny legislativní požadavky na brzdné dráhy a brzdné zpomalení. Závěr práce porovnává numericky zjištěnou brzdnou dráhu s reálnou brzdnou dráhou změřenou pro konkrétní vozidlo při jízdních zkouškách.
Výkonnost top-of-rail produktů v kolejové dopravě
Jordán, Tomáš ; Polach, Pavel (oponent) ; Galas, Radovan (vedoucí práce)
Předložená práce se zabývá vývojem metodologie pro hodnocení výkonnosti top-of-rail produktů v kolejové dopravě s využitím reálné kolejnice. Parametrem výkonnosti se rozumí vývoj adheze se vzdáleností od místa aplikace, celková délka ošetření kolejnice, trvanlivost třecí vrstvy a redistribuce produktu. Top-of-rail produkty slouží k redukci opotřebení a hluku v kolejové dopravě. V současnosti využívané metodologie v laboratorním prostředí způsobují modelová zkreslení a nereálnou třecí vrstvu. Experimenty na reálné trati jsou ovlivněny okolními podmínkami. V rámci práce vznikla metodika pro studium výkonnostních parametrů. Metodologie byla poté testována pro minimálně tři komerční produkty. Získané poznatky byly v rámci práce prezentovány a diskutovány. Současně se v práci řešila metodika pro záběh reálné kolejnice. Pro měření smykového tření na temeni hlavy kolejnice byl navržen a realizován tribometr. Výstupem práce je funkční vzorek tribometru a manuskript popisující navrženou metodologii.
Jízdní dynamika traktoru
Renza, Jaroslav ; Bradáč, Albert (oponent) ; Panáček, Vladimír (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá rozborem jízdní dynamiky traktorů v závislosti na jejich hmotnosti a stáří. V úvodní části se práce zabývá stručnou historií vývoje a teoreticky definuje základní koncepci rozboru traktoru. Dále práce obsahuje postupy při zjišťování jednotlivých veličin potřebných k určení jízdní dynamiky. Experimentální část rozebírá průběh realizovaného měření na vybraném vzorku traktorů a interpretuje naměřené hodnoty. Závěrečná analogie se zabývá vyhodnocením provedeného měření a údajů z těchto měření zjištěných.
Systémy bezpečnosti provozu vozidla
Maňák, Radim ; Janda, Marcel (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
Stále se zvyšující nároky na aktivní bezpečnost v automobilu a bezpečnost pasažérů si vyžadují neustálý vývoj a zdokonalování technologií. Především elektronické prvky v posledních několika letech dosáhly největšího rozmachu a využití. V současné době se cena elektronického vybavení blíží polovině ceny vozidla. Z hlediska bezpečnosti a spolehlivosti je kladen důraz na nejvyšší kvalitu a bezporuchovost. Zde se budeme zabývat základním rozdělením prvků aktivní bezpečnosti (chassis electrical systems ) a dále otázkou integrace jednotlivých systémů do jednoho celku.
Mikroskopie atomárních sil polotuhých materiálů
Šudáková, Anna ; Havlíková, Martina (oponent) ; Smilek, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá prostudováním postupu měření a optimalizací podmínek měření pomocí mikroskopu atomárních sil (AFM) s budoucím výhledem na zobrazování a měření mechanických vlastností (např. adheze nebo tuhost materiálu) hydrogelů a polotuhých materiálů na mikroúrovni. Mikroskopie atomárních sil nabývá významu ve výzkumech vzhledem k univerzálnosti metody, kdy je schopná zobrazovat vodivé i nevodivé vzorky, ale zároveň měřit i jejich mechanické vlastnosti, jako je adheze, elasticita nebo tuhost. Výhodou oproti jiným metodám je, že AFM je schopné měřit mechanické vlastnosti nejen na makroúrovni, ale také na lokální úrovni. Optimalizace měřících módů se prováděla na standardním vzorku polystyrenových nanočástic o velikosti jeden mikrometr, kdy byly proměřeny jednotlivé režimy, jako jsou bezkontaktní metoda (noncontact mode, AC Mode Imaging) a kvantitativním režimem měření (QITM Advanced Imaging), kterými lze měřit pomocí AFM. Následovalo měření PVA fólií, měření se provádělo z důvodu toho, že se jednalo o vysušené hydrogely (xerogely), což bude zájmem dalšího studování. Byly vytvořeny z polyvinylalkoholu a chitosanu. Vnitřní prostředí hydrogelů bylo modifikováno úpravou pH (NaOH) nebo změnou iontové síly (NaCl). Dále byl pozorován vliv mrazení na PVA fólii, jedná se o jednu z možností přípravy fyzikálně síťovaného hydrogelu. Tato práce zkoumá také vliv koncentrace fyzikálně síťovaného termoreverzibilního agarosového gelu na jeho porozitu.
Povrchové úpravy kompozitového dílce
Bahenský, Štěpán ; Žák, Ladislav (oponent) ; Kubíček, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zaměřuje na kompozitní materiály a na možnost jejich povrchové úpravy se zaměřením na lakování. Cílem bylo vytvořit na povrchu materiálu vrstvu, která by sloužila jako ochrana vůči UV záření a následné degradaci. První teoretická část je věnována materiálovému složení. V podkapitolách jsou uvedeny jednotlivé druhy funkčních složek kompozitů. Jsou zde popsány jejich možné aplikace a také jejich výhody a nevýhody. Teoretická část je navíc doplněna o používané druhy metod výroby kompozitních materiálů a o následnou přípravu povrchu s cílem zlepšit adhezní vlastnosti materiálu vůči laku. Druhá část, která byla vytvořena ve spolupráci s firmou GDP Koral, s. r. o., pojednává o zvoleném druhu povrchové úpravy pro kompozitní materiály vyrobené metodou pultruze. Byla zvolena metoda UV lakování, kde je mokrá vrstva laku vytvrzována UV zářením. Byly vytvořeny dvě sady vzorků, které se liší jak metodou nanášení laku, tak i parametry vytvrzovacího procesu. Na jednotlivých vzorcích byly následně provedeny mechanické testy, které měly za cíl prověřit výslednou adhezní schopnost lakovacího systému. Součástí praktické části je také navržení možných technologií, pro implementaci povrchové úpravy do výrobní linky. Ve třetí části je uvedeno technicko-ekonomické zhodnocení, které je zaměřeno na srovnání nákladů standartního lakování a lakování pomocí UV laků. Závěrečná kapitola obsahuje shrnutí zjištěných poznatků a zhodnocení zvoleného typu povrchové úpravy s ohledem na výsledky mechanických testů a možnosti aplikace při pultruzním výrobním procesu.
Komplexní studium interfázového rozhraní lepeného dřevěného spoje
Chlup, David ; Dufka, Amos (oponent) ; Vaněrek, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá sumarizací poznatků o problematice týkající se hloubky průniku lepidla do struktury dřeva. Popisuje veškeré teorie adheze. Zaměříme se na vliv viskozity a trvanlivost lepené spáry při různém množství plnění lepidla. Dále jsou popsány některé mikroskopické techniky, podle kterých se měří penetrace lepidel do buněčné struktury.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 180 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.